Cuti Sekolah

Hai! Selamat sejahtera semua. hari ini aku nak cerita pendapat aku tentang cuti sekolah tahun ni. Ramai kawan, sedara, orang yang aku tak kenal tanya soalan yang sama. Soalannya ialah "Macam mana cuti sekolah? Best tak?" Korang rasa apa jawapan yang aku jawab? mestilah.. "Entahlah. Ada rasa best juga sebab tak ada kerja rumah langsung. Duduk rumah tekan remote, tidur, makan, mandi. Kekadang boring gila sebab tak ada kawan nak ajak lepak, bual-bual. Kalau sekolah dah lama ajak gossip kot. Heheh" Tak ada keje kan asyik sibok nak gossip memanjang. Hehe. So nak tak nak bila cuti minggu ajak My Happy Family teman pergi borong buku kat kedai MPH tu.. Hehe. Dah tak ada apa nak buat kan takkan duduk rumah asyik nak menghadap laptop, tv, psp e ape ke je kan? kene juga baca buku ke novel ke. Aktifkan otak ngan ayat-ayat camtu. Kang naik sekola dah tak reti buat karangan lagi parah bukan? Sambil-sambil tu kita mainla dengan pen. Nanti kalau dah sebulan tak pegang pen naik sekolah tulisan hancus macam darjah satu balik. Aduhaiii! bahaya! Nak betulkan tulisan tu bukan dalam masa beberapa jam je dah ok balik kene tunggu juga dalam 2 hari. U know why? because, aku selalu kene setiap kali naik cuti sekolah XD hehe. Hmm.. ada juga kawan aku yang tanya.. "Raja, cuti sekolah kali ni ada pergi mana-mana tak?" Aku rasa kali ni aku tak pergi holiday macam sebelum-sebelum ni. Aku pergi KL lawat sedara2 sambil tu celok arr pergi ICT. Hehe. Lagi tempat yang aku pergi SG. Tu pon sebab nak tengok apa yang diorang buat untuk sambut X'mas tahun ni. Dan aku nak cakap tema tahun ni kaku! Tak menarik minat langsung macam tahun lepas. Lampu yang dipasang hanya warna kuning (gold), biru, putih dan tema dia macam orang india. Gajah merata-rata. Tak Best arrr! Tapi cukup seronok sebab dapat tengok gerhana pada hari itu.. Hehe. Okla sebelum aku tamatkan tajuk kali ni, aku nak beri information! Lepas ni maybe tak ada lagi celoteh camni dari aku. Aku ingat nak cerita tentang novel2 ke pengetahuan am ke. Gitu jela. Sebab aku buat macam tu aku malas lah nak cerita tentang harian sebab sekali cerita nanti tak ada idea pula. Dan i'm so sorry because make you so tired to read my post this time. Dah 3 bulan tak tulis gatal nak cakap so sekali post semua cerita je la eh. Ok. Selamat tinggal.  See you in next post.

No comments:

Post a Comment